In crisistijd wordt inkoop de ‘afschuifafdeling voor lastige situaties’, vertelde onze commoditymanager Frank Weerheijm tijdens het PIANOo webinar ‘Coronacrisis en de inkooppraktijk’.
In het webinar – gehost door Diederik Heij – lichtte hij toe hoe Bizob de organisatie inrichtte op de effecten van de coronacrisis en de impact die het had op een aantal specifieke domeinen. Vrijwel meteen na het ingaan van de coronamaatregelen – in Brabant al eerder dan de rest van Nederland – richtte Bizob een Corona taskforce in. Zo konden alle inkoopgerelateerde vragen en dilemma’s op een uniforme manier beantwoord worden. “Onze doelstelling was om alles door te laten gaan, maar niet per se zo snel mogelijk.”
Uit de peiling onder de 45 deelnemers blijkt dat de coronacrisis vooral impact had op de interne samenwerking van hun inkooporganisatie (28% van 25 respondenten). Het grootste deel 48% gaf echter aan helemaal geen problemen ondervonden te hebben van de coronacrisis.
De video van het webinar kunt u via onderstaande button terugkijken op pianoo.nl:
Hieronder vindt u de slides van de presentatie:
Meer informatie
Op PIANOo.nl vindt u meer informatie over Coronacrisis en overheidsinkoop:
Dossier Coronacrisis en inkoop (gevolgen voor aanbestedingsprocedures, lopende contracten en praktijkvoorbeelden)
Praktijkvoorbeeld Coronacrisis en Bizob